Photobucket Photobucket Photobucket

Wednesday, July 17, 2013

Lensa Aku

So, macam2 yang berlaku kat aku dalam tempoh seminggu lepas dan macam2 benda aku dapat lihat. Contohnya, kita amik yang paling comel sekali iaitu anak buah aku yang bernama Putera Irfan Danial aka Shin Chan. Atok dia yg panggil Shin Chan, pipi dia tu segantang. ahhaa. Budak tembam ni anak Along aku.
Yang ini pulak yang paling gedik. Kalau xdapat apa2 tibe2 nangis. Tapi bukan menangis betul2 pun, acah-acah sikit gelak balik. hahah. Itu la baby, nak buat macam mana. Mak aku cakap aku lagi teruk dulu. Inilah dia Izz Aisy Ammar, anak Angah aku.

So if you have browsed through my profile, you will know that I am a very proud Victorian (Forever and Ever). Saya budak VI saya Ok. haha. Kalau anda pernah pegi VI, bangunan sekolah itu terdapat di atas bukit berhampiran Jalan Hang Tuah ataupun betul2 sebelah Stadium Merdeka. Tapi gambar di bawah menunjukkan bangunan VI baru dan lama.
VI kini dan selamanya
VI yang sebenar

Rupa VI lama semasa masih digunakan oleh budak VI.

Ceritanya, VI lama ni kena banjir dulu, jadi sebab da selalu kena banjir drg bina la kat atas bukit tu hah. Aku xtau la kenapa bangunan baru VI yang mereka bina nak ganti yang diatas xde ciri-ciri kemelayuan sikit. It is so majestic you know, an english school with a touch of malay architecture. The culture clash is outstanding. Sekarang bangunan VI lama tersebut da jadi kompleks kebudayaan.

Lepas tu, yang ini pula masa aku balik kerja. Aku nak parking la ni, Alhamdulillah jumpa tempat parking. Terima kasih kepada supervisor saya sebab lepaskan saya awal untuk balik berbuka dengan keluarga tercinta. haha. dan aku nampak la semak ni. Mula-mula aku ingatkan semak biasa. Tapi bila perhati macam pelik. Korang rasa apa?
So ada semak kat sebelah kereta aku? Looks ordinary isn't it?

Closing up. Macam pelik pulak

Tadaaa, Tetiba ada handle pintu. haha
Haaha, giler la ni orang boleh pulak dia sadai kancil dia sampai da xde rupa kancil da. I bet the inner parts are all rusty and can't be used. I will take forever to get this car back to 'life'. Kenapa la dia xjual je awal2 lagi, atleast dapat la seribu ke. Jadi la, daripada dia biar kat sini.

So last saturday, the 13th July 2013 (I'm not superstitious), I had this accident, nothing serious really, but it was troublesome. Memang salah aku pun, aku tau, tp benda nak jadi kan, nak buat macam mana. This explains why I was at Jalan lama, aku g Balai trafik tuh nak settle kes ni. So aku pun kena report la sebab that fella want to claim insurance, then kene saman. You here is my ticket.

My 1st ticket (bukan tiket wayang)
Xpayah nak merungut kalau gambar tuh xjelas. Nak jelas skit korangg dapatkanlah sendiri. haha. Ok, pesanan untuk semua, drive safely. Jangan jadi macam aku. Peace

Assalam ^_^

No comments:

Facebook Blogger Plugin: By RNHckr.com

Post a Comment