Wednesday, January 19, 2011

Oh Mak Kau! (OMK)

Hahahhah. Korang mesti suke kaco org yg melatah kan? Cucuk2 sikit da macam2 pelatah ni sebut. Mmg lawak giler r. ade yang merepek2, buat bunyi2 pelik, x kurang yang mencarut. Tp ayat melatah yang klasik sekali adalah "oh mak kau" (OMK) hahaha. Tp x pelik ke nape orang bleyh melatah? Xde la, mesti ade sebab kn? Psikologi? ntah la. ade yang cakap latah ni "unreleased energy" (tenaga terpendam). aku penah baca yang hanya org melayu n eskimo je yg melatah. (lupe da mane aku bace). tapi ade gak yg ckp org perancis-canada pon terjerumus gak dulu. haha. die panggil Jumping Frenchmen of Maine syndrome. Anthropologist ckap ada syndrome yg same, bezanya budaya latah itu sndiri.

OK, enough with the facts! Kawan2 aku ramai je yg melatah. Laki, Prempuan, "tua", muda xkira la. klau nenek aku die melatah sebut "Oh lobai!"(oh lebai!). Mak aku ckp dlu ade pak lebai ni mnat nenek aku, xtau r btol ke x. haha. Tp yg xleyh blah kalau bngsa lain mlatah gak. LOL. Orang ckp mlatah ni klau kite suke kacau nnty die brjangkit. Aku rase betul! :D. Ape2 pon, aku suke tgok video nih. haha

Walaupun kdg2 cm kesian gak tgok org mlatah ni (penat owh), tapi ntah, mmg lawak yg xkn penah bosan! peace! (org2 latah jngn mara ar) hehe

2 comments: